onsdag 24 april 2013

Mina nya kompisar ;)

I förra veckan dök de upp. Budkillen måste ha trott att jag var lite galen, men jag var liksom lite uppspelt. :D Såhär såg det ut när jag öppnat det stora paketet. Det följde med så sjukt mycket tråd och saxar! Underbart!



Låt mig presentera Brother AS-40, en helt "vanlig" symaskin som klarar det mesta (tror jag). Den duger iaf alldeles gott och väl till mig. Jag köpte denna från Sewing machines direct, se här.


Sist, och faktiskt lite mindre, är Brother 1034D. Min alldeles underbart förtjusande overlock!! :) Ja, vad är en overlock? Det är en maskin som syr sicksack, raksöm och klipper tyger i ett nafs, kan man enkelt förklara det som. Den gör sjukt snyggt helt enkelt. Det blir så mycket enklare. Och visst är det lite overkill att börja med en overlock direkt. Men ja, det är lite sån jag är. :) Även denna är köpt från Sewing Machines direct, se här.


Sewing machines direct får toppenbetyg. Vilken service! Tyvärr missades en väska, så den fanns inte i paketet när maskinerna kom. De bad så hemskt mycket om ursäkt och nu är väskorna påväg. :)

1 kommentar:

Karin sa...

Hejsan! Vad kul med nya symaskiner hoppas att du blir nöjd med dom, det svåra blir väl att bestämma vilken man ska sy på :) Ha det bra Karin