onsdag 5 december 2012

Ytterligare gåva från oväntat håll

Dagarna innan Hjalmars ankomst fick jag ett meddelande på facebook av en gammal gymnasiekompis, Lina. Vi har inte hörts på "år och dagar" och jag blev otroligt glatt överraskad. Hon har en underbart söt dotter och tydligen virkar hon, precis som jag. Superskoj att vi har flera gemensamma intressen. På gymnasiet hade vi sk*kul ihop, rent ut sagt. Tillsammans med lite annat skönt folk. Har alltid gillat Lina starkt, hon är så lugn, harmonisk och härlig. Positiv! Nu vet ju inte jag hur Lina är idag, men något säger mig att hon är precis samma som då. :)

Lina gav mig hennes mönster på converse, eftersom hon läst hur det gått för mig med att virka converse.... Sisådär... Hon har haft samma problem och skapat en egen variant. Det mönstret måste jag testvirka vid tillfälle!


Dagen då vi kom hem från special BB låg ett paket i brevlådan. I paketet låg ett par lila converse och ett brev, från Lina. Jag blev rörd över omtanken och att hon tog sig tid att virka och leta adress osv. Men framförallt blev jag rörd över orden i brevet. Tusen tusen tack Lina! Jag försökte klämma på dem, men de var en-två cm för små. :/ Men det blir en fin prydnad! :)

Inga kommentarer: