måndag 5 november 2012

Möss-dille del 4 - Annelies pippimössa

I ett tidigare inlägg skrev jag om mossvirkning och inspiration från Virkpia. Jag gjorde några försök till att få till en rund mössa i mossvirkning med pippimönster. Men nej, de gick inte. Det blev liksom stjärnmönstrat... Mitt tålamod tog slut och jag bollade det hela med Virkpia som föreslog en annan mössvariant. :) Såhär blev det!


Tusen tusen tack Virkpia för inspirationen! :) Mössan är virkad i ett stycke i garnet Helen (från Rusta) med virknål 3,5. Så inte en enda söm behövdes. Vad tycker ni!?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Annelie! Mössan blev ju jättesöt!
En perfekt lösning:)
Kram virkpia

Katatrofen sa...

Hej! Verkligen superfin mössa! Gillar modellen. Den blev riktigt söt.. =) Jag heter Carola Ternestål på facebook. Men jag kommenterar inte så mycket numera, håller mig mest i bakgrunden och kollar på vad alla andra gör.. =)

virka liten kaka sa...

Jätte fina mössor!!! Så fint med dessa färger. Tomten du hade virkat va också jätte fin. Så duktig!!

Kram Cina