lördag 15 september 2012

Minns ni african flower?

För ett tag sedan var african flower jättepoppis inne på olika facebookgrupper/bloggar. Jag fastnade för dem, när typ alla andra hade gjort 3 projekt/person. Lite lagom sent sådär... Och så började jag, men jag fastnade för en annan twist - att göra dem fyrkantiga enligt principen hos Moas Lovely Things. Sen hittade jag en annan typ av ruta och började tänka att det hela kanske skulle bli en filt...

Och tadaaaaa...! En filt vart det! Allt är skapat i olika varianter av akrylgarn, jag har noggrant valt ut sorter som är mjuka och sköna i samma tjocklek. Så man tänker faktiskt inte på att de är olika märken på garnet, tycker jag.


Jag är iaf mycket nöjd med det. Mjukt, mysigt och personligt. Och att de är så många olika nyanser av blått tilltalar mig. Vad tycker ni? :)

2 kommentarer:

Karin sa...

Hej! Vilken fin filt, himmel vad du måste ha virkat på sista tiden om du kan visa filtar varje dag :) Kul att du gillade mina pärlor, ha en bra dag, Karin

skapa och inreda sa...

Mycket snyggt i härliga färger!
Annika