torsdag 15 mars 2012

Mina första stickade sockar?

För ett tag sedan fyllde jag år, och av en del presentpengar köpte jag Drops Delight. Ett underbart garn! Och vilka färger de finns! :) Jag köpte två nystan i två olika nyanser och såg supersnygga sockar framför mig. Ja... Det var ju inte det enklaste att sticka sockar. J*vla stickor att vara ÖVERALLT! :( Jag kom igång och la ned flera timmar och kom typ 1 cm.... Ja... Vad hände då?


Annelie gav upp och började istället virka i detta underbara garn! :) Så nu ska de bli en sjal i samma rutor som i denna filt.


Summa sumarum: Annelie är ingen stickare, hon är en virkare. :)

4 kommentarer:

Veronica sa...

Jag tror att det är KnitPro som har släppt en yttepytte rundticka till strumpor, kanske skulle testa en sån ;)

Men det blev väldigt fina rutor i det garnet, kanske man skulle testa..

Har det dykt upp nått i brevlådan än?

Unknown sa...

underbart garn ätt arbeta med. O det blir så mysiga rutor. Men det hade blivit snygga sockar också. Ha en underbar kväll kram Beijan

Rosor och Pioner sa...

Ge inte upp,när du väl kommer på tekniken så är det jättekul att sticka sockor...enfärgade, med mönster etc.
Brukar hälsa på din blogg och du gör mycket fina handarbeten.
Pläden kommer att bli jätteläcker med det garnet.
Stickar och virkar själv mycket i Dropsgarner och deras mönster.
Ha det gott
Susanne

Kristine sa...

Härlig färg det där :D Och sticka är lite krånligt, men jag har gett mig f*n på att jag ska lära mig!
sv: Tack :D Jo, jag är nog inne i en period, plus att jag börjar på flera samtidigt ^^ Ditt inlägg försvann inte, jag måste godkänna dem innan de syns :D