söndag 15 januari 2012

Att renovera tar tid...

Väldigt mycket tid! Två kvällar i förra veckan spenderade vi i kakel/klinker/badrumsbutiker. Usch sån tid det tar! Och i helgen har golvet försvunnit, så lite har hänt sedan förra bilden. :) Mest har det hänt nere i matkällaren, där är alla hyllorna borta. Väggar och golv är tvättade och första omgången spackel är på plats. Så småningom blir det nymålat därinne. Men först ska rörmokaren komma under veckan. Men nu är allt färdigt inför hans besök i alla fall... Under tiden jagar vi ett nytt fönster till badrummet. Ett 3-glas såklart, det hjälper värmen stanna i huset! Sånt gillar vi!


Men vad var det jag började virka på då? Jo, Mias glada krabat. Eftersom jag valt ett tjockt garn blir han lite större. Så jag har äntligen startat projektet "virka en stor amigurumi". Jag vill ju göra en jättestor, gärna gigantisk. Men de blir inte denna. Jag valde en ljusgrå kropp så jag kan skapa tillbehör i lite färggladare nyanser. Det är tanken... Men sen gillar jag ju grått. :) Så huvudet och kroppen är klara. 


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet, renovering är tidskrävande... man vill ju att det skall bli klart.

Kram Birgitta