lördag 17 december 2011

Julklappsbytet - vilket drömpaket

Jag har haft en jättehektisk vecka som avslutades med en mardrömsfredag... Sambon har varit på jobb-resa till Italien. Och hemvägen var inte rak och enkel, så kan vi sammanfatta det. Bl a så stängdes Arlanda en bra stund igår, fast de var ju inte ens där han skulle landa från första början, men nog om det! Men nåja, den är över och nu är livet tillbaka till det normala. Släpp och gå vidare, helt enkelt! :)

Jag har uppdaterat inlägget om garnbytet och där finner ni länkar till många väldigt fina garnbytarpaket. Jag fortsätter att uppdatera detta inlägg så snart jag ser att någon deltagare fått sitt paket, ni får gärna hojta till så jag inte missar er! Tänk så fina paket alla skickar till människor de inte känner! Helt underbart! Om du inte gett till tillkänna till din mottagare så tycker jag det är dags nu! :)

Jag deltar själv i garnbytet men fick denna kommentar av min hemliga garnvän:
"Är lite velig just nu! Du måste hjälpa mig :) Har beställt något till dig från Kina men det har inte kommit ännu. Vill du att jag skickar ditt paket ändå eller ska jag vänta tills allt har kommit?

kram din bytesvän"


Jag svarade att jag gärna väntar... Men tror ni jag är nyfiken eller!??! KINA!??! Vad kan man beställa från Kina till mig!?!?!? Jag döööööör av nyfikenhet! Jag ÄLSKAR paket! :)

Igår, när vi äntligen kom hem vid 22-tiden. Ser jag ett paket i brevlådan. Jag insåg direkt: "ÅÅÅÅÅÅHHHH!! Mitt julklappsbyte har kommit!". Det var exakt vad jag behövde, precis just då. Precis exakt! När jag öppnade paketet så innehåll det massor av paket, inslagna små paket med en liten tanke på varje! Jag är riktigt stolt över att jag lyckades lägga dem fint, hämta kameran och ta en bild innan jag SLET upp samtliga paket på 3 sekund för att se vad de var i! :) Fast jag hann läsa lapparna också...!


Först öppnade läste jag kortet, sen öppnade jag ett paket med texten "Jag har fått för mig att du gillar mat. Kanske gillar du att fixa dukningar också." I paketet fann jag boken Bordsdekorationer - duka med naturen som inspiratör. Wow! Jag visste inte att en främling kunde inse att denna passade mig?! Helt otroligt! Hur kan min avsändare veta att jag vill ha denna, när jag inte ens visste det själv?! Underbart!

Sen öppnade jag "Denna kommer du absolut att gilla", däri fann jag Rosa elefanter av Karin Brunk Holmqvist, en bok jag själv önskat. Ska bli otroligt spännande att läsa den! Sen öppnade jag "Kunde inte hitta i någon butik vad du önskade. Hoppas denna passar och att du inte har den". I det paketet låg Galen i garn - virka, sticka, dekorera. Skämtar du!?!? Inget jag önskade!?!? Jag är såååå glad över denna bok, jag hade den inte. :)

Sen fanns det två mjuka paket. Mjuka paket kan betyga garn. ;) "Dessa paket har du kanske glädje av när du öppnar ett av de platta paketen". Och de VAR garn! Min avsändare syftade på Galen i garn. Jag fick två Drops Andes i en underbar lila nyans.

Som om det inte var nog, så fanns det två paket till. "Eftersom jag bor på södermalm, tycker jag du ska smaka just detta!". Ett paket söderblandning, löste. Ja, hur kunde du veta att söderte är min absoluta favorit!??! Galet! Helt galet! Ikväll blir de söderte för hela slanten!

Sist och faktiskt minst "Godis ersättning. Detta får ersätta godiset eftersom jag inte tyckte att någon kunde garantera 100% frihet från nötspår. Ville inte chansa. Hoppas du tycker det är okey". Ja, såklart!! Vilken värme, vilken omtanke! :) I paketet fanns en tvål från Klockargården, rosor och kärlek. Tusen tusen tack!


Jag vet inte hur jag ska tacka Pysselfarmor. Hur kan du skapa ett paket som passar mig så bra så jag inte kunde skapat det själv?! Tusen tusen tack! Vilken värme och omtanke ditt paket utstrålar. Och jag hoppas du kommer delta i flera byten och jag är redan avis på dem som får dig som bytarvän i framtiden. :)

Nu ska jag fixa med lite mera praktiska grejer. Sen ska jag gosa ned mig med mitt paket i soffan. :)

3 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Åh! Vilka härliga garngrejer! Lyllo dig! ;-)

Pysselfarmor sa...

Åh så roligt att du gillade innehållet och att det kom preciiiiiis när du behövde det!
Jag ligger och tjuvhåller på mitt ännu får se om jag kan hålla mig
;-))

Vilken tur att böckerna passade dig och garnfärgen var jag ju säker på - du gillar ju lila!

uj uj vad det snöar här just nu hoppas det ligger kvar. Vi ska ut på vägarna både idag och imorgon dock...middag hos goda vänner ikväll och konsert i Konserthuset i morgon. Ha en skön fjärde advent//kram

Kristine sa...

Vad kul att du fick ett så perfekt paket :D Man blir så glad när man får ett paket där allt känns helt rätt, och vad förundrad man blir :)

sv: De där orden värmde otroligt mycket! De blev som ett litet uppmuntrade ljus i min just nu annars så mörka tillvaro :D Tack så jättemycket!
p.s. jag finner mycket inspiration hos dig med ;) d.s