torsdag 17 november 2011

Virk-a-long

Nu har jag handlat hem garn till lite julvirkning. :) Svarta fårets Tilda har ju blivit min favorit. Det är så mysigt att ta i och de blir ju så bra när man virkar med det. En klar favorit! Och en annan favorit som jag skrivit om tidigare kommer att komma i tävlingsform snart... Mer än så säger jag inte!


Den 1 december kommer jag starta en virk-a-long här på bloggen och samtidigt på Amigurumi i fokus. En ledtråd är att du kommer få en julkompis. ;) Denna virk-a-long ges i 6 delar under den 1-16 december.

Du kommer behöva

  • Rött garn
  • Svart garn
  • Hudfärgat garn
  • Vitt garn (om du vill kan du använda både ett vanligt vitt garn och ett "hårigt/fluffigt" vitt garn, jag anger när det passar att använda en fluffigare variant)
  • Grått garn
  • Stoppning
  • En plastpåse med ca 1 dl okokt ris
  • Ögon
  • 2 st piprensare (inget måste)
  • En virknål som passar ditt val av garn samt en nål att fästa med
Jag har virkat min julkompis i syntetgarn med en 2.5mm virknål. Innan start ska jag hinna kontrollvirka mönstret i Svarta fårets Tilda med 2,5 mm virknål.
Ingen bild av "julkompisen" kommer att ges av mig förrän sista delen är publicerad, då blir det så mycket mer spännande. Men du får gärna visa dina delar i din blogg!

Inga kommentarer: