söndag 13 november 2011

Vårknålarnas hem

Jag hoppas verkligen att alla har lika underbara arbetskamrater som jag har. En av dem (eller egentligen två, men detta inlägg handlar om den ena) är totalt jätteunderbar. Varje dag bjuds det på ett gapskratt (hur kan en människa vara så glad, och få mig så glad?). Och vissa dagar har hon med sig hemmagjorda presenter. Ja, visst låter det underligt? Men det händer verkligen lite nu och då. En av dessa presenter måste jag visa er...


Tadaaa! Detta är mitt superfina fodral till virknålarna. En dag kom Carola och gav mig detta mjuka, praktiska och ursnygga fodral. Bara sådär! Ja, vad säger man? TACK underbara människa! Jag älskar lila, det är verkligen min favoritfärg. Och jag snyggare fodral än såhär går inte att få. :) Ännu en gång; tack Carola! När jag öppnade fodralet så hade hon till och med broderat mitt namn! :) Det blev nästan en tår i ögonvrån...


Om någon är intresserad av ett liknande fodral (med andra färger eller annat namn) så kan jag fråga Carola vad ett sådant kostar! :) Jag lovar!

Jag ber om ursäkt för de otroligt kassa bilderna... Men det var någon (läs: Annelie) som tappade kameran i golvet med det lilla objektivet slog i lite väl illa. Det slutade helt enkelt att fungera... Så nu har jag bara det stora objektivet att använda, vilket gör att jag måste stå långt i från och det blir inte så bra... Det stora objektivet tar superbra bilder på långt håll. Men när jag fotar inne är det inte så långa avstånd... Jag måste fixa detta! Någon som har ett objektiv på upp till 55 mm till en Nikon D40 över till vettig penning?

Missa inte att säga vad du tycker i omröstningen om garnbytet. Just nu säger 24 personer ja och 2 nej. Omröstningen stängs om 3 dagar. :) Sen kommer ett inlägg där jag förklarar beslut och eventuellt nya regler. Just nu är det 20 personer anmälda till garnbytet, superskoj! :) Men jag hoppas vi blir fler. Sista anmälningsdag är den 24 november. Obs! Anmälan tas endast emot via garnbyte@gmail.com, inte via kommentarer. Jag måste ha en chans att hålla lite ordning. :)

1 kommentar:

Kristine sa...

Så mysigt fodral, verkligen jättefint :)