tisdag 15 november 2011

Paket, inspiration och omröstning

Igår kom paketet från virka liten kaka. I paketet låg det mönster, garn och en ergonomisk virknål. Dessutom följde ett supersött vykort med en liten hälsning. :) Jag har ju en clover soft touch 3,0 tidigare, och nu har jag även en 2,5. Jag kan inte beskriva hur j*vla underbart det är att virka med dessa nålar jämfört med vanliga nålar. Det är en otrolig skillnad! Jag håller ju virknålen i handen, vi har ju alla vår egen stil. Dessa nålar passar mig perfekt! Tusen tusen tack! :)


Tyvärr får ni ju inte se något jag skapat, eftersom allt är döhemligt. :) Jag har kommit så långt att jag skapat 1,5 amigurumi. Den som är klar ingår i en tävling och den andra ska bli till en virk-a-long. Så då kan jag ju inte visa dem... Men ja, jag jobbar hårt på det och ni får se dem så småning om. Föremålet för virk-a-longen (som är halvklar) fick följa med till jobbet idag. De verkade gilla det som skapats hittills. :)


Jag har varit på bibblan. :) En massa rolig inspiration! Amigurumis i alla dess former och rent allmänna virk/garn böcker. Härligt! Tänk så många projekt jag får nu när jag läst igenom alla dem... ;)


Glöm nu inte att lämna din åsikt i omröstningen uppe till höger angående garnbytet. Imorgon kväll kommer ett upplägg angående eventuell regeländring. :) Det blir mot kvällningen, först ska jag till garnaffären! :)



PS! Läs gärna inlägget om mönsterskydd hos pysselkiise. Bra att ha koll på! :) Var inte rädd att skapa med inspiration av andra! DS!

4 kommentarer:

Kristine sa...

Funderar på att skaffa andra nålar än de jag har med, de är så himla små och smala att hålla i :(

Lisa sa...

Jag har funderat på att köpa någon sådan där ergonomisk virknål, fast de verkar rätt dyra...:(
Grattis till vinsten i alla fall!

Kramar Lisa (amigurumigalningen)

Linneskåpslycka sa...

Kul att du vill vara med i vår utlottning:)
Önskar dig lycka till;)

Låter spännande med virkade kakor:))

Ha en fin dag
Kram från Björke

Made by antiann sa...

Det verkar finnas ett intresse för clovers virknålar. Skoj! Jag kan tipsa er att hålla kolla på min blogg, för snart kommer det en tävling med en intressant vinst! ;)