tisdag 8 november 2011

Missa inte garnbytet!

Idag är jag sjuker... Inte skoj! Jag passar på att kämpa vidare med fötterna under tiden. Urk för att vara sjuk! Det är så tråkigt... Mina elever kom ju tillbaka från praktiken idag, hade ju längtat efter att träffa dem... Nåja... Förhoppningsvis är de kvar när jag kommer tillbaka... Och jag hoppas att de är imorgon. Men de får vi se...

Jag tror jag kommit på ett par fötter/ben till tävlingenAmigurumi i fokus. Jag vet inte riktigt... Men jag testar mig fram... Otroligt roligt att skapa något utifrån ett grundmönster. Spännande att se vad alla andra skapar! Jag vet vad jag vill skapa, så får vi se om jag lyckas...


Jag tänkte bara påminna er om garnbytet. Anmäl dig till garnbyte[@]gmail.com senast den 24 november. Just nu tror jag vi börjar närma oss ett 15-tal deltagare. :) Jag blir så glad att ni uppskattar idén!

3 kommentarer:

Kristine sa...

Jag har inte jobbat så mycket med fötter och hälar :/ Bara gjort det två eller tre gånger tror jag och då har jag följt mönstret i Mia Bengtsson böcker. Har du dem? De kanske kan vara till hjälp annars :)

Hade vart kul om kunde vara med på garnbytet men jag känner att jag inte orkar med nåt sånt just nu :/

Kristine sa...

Tack, gillar PlanetJune's mönster riktigt mycket :)

Ja de där hälarna är lite krångliga men det är kanske övning som gäller? Första jag gjorde så blev det helfel så det ena benet är kortare än det andra på den 'gurumin :P

Thessan sa...

haha nä det är väl så.får passa på när lillen sover. bilder på honom finns nu på bloggen =)