lördag 26 november 2011

Mina svar på frågorna till garnbytet

Då var det dags att besvara frågorna till garnbytet. Det är otroligt skoj att surfa runt och se vad andra svarat på frågorna, bara det blir jag inspirerad av.

  1. Vad har du för garnrelaterade drömprojekt? Åh, jag har så många! Jag vill virka en jättestor amigurumi av tjockt mjukt garn. Jag har köpt hem ett rosamelerat (nyans 42 p) nystan av Drops Eskimo för att testa om det kan funka. Men jag har inte kommit igång än, det lär behöver fler nystan i så fall. Annars vill jag hitta ett tjockt mysigt garn till en fuskpolo (eller vad de heter, en halsduk man rullar två varv runt halsen som sitter ihop som en cirkel). Jag vill också testa att sticka en mössa på rundsticka (jag har köpt stickan, men inte kommit längre). 
  2. Vilket är ditt favoritgarn (märke eller material)? Helt klart Svarta fårets Tilda! Jag ääääälskar det! Vill ha massor med färger till amigurumisarna. :) Annars gillar jag tjocka, mjuka garn.
  3. Vilket garn gillar du verkligen inte? Allt som inte är mjuk och skönt. Syntet kan jag ha svårt för om det inte känns mjuk. Mjukt ska de vara, material spelar ingen roll.
  4. Vad virkar/stickar/skapar du just nu i garnväg? Jag håller på med lite olika amigurumiprojekt, en fuskpolo som blev katastrof (så den låter jag ligga till bättre tider), snart ska jag börja virka småkakor och bakverk är tanken. Om inget annat hinner före! 
  5. Vad gör du helst med garn (t ex virka, sticka)? Jag virkar helst. Jag skulle vilja testa att sticka, men då måste det vara ett tjockt garn, så de går fort. ;) 
  6. Vilka är dina favoritfärger? LILA! :) Och rosa, brunt, grått och lila. Blått är fint också! Men mest av allt lila. :)
  7. Vad gör du när du unnar dig det där lilla extra? Går på massage eller pysslar hantverk med en likasinnad vän. Fast oftast så belönar jag mig med att lägga mig i armarna på min älskling. :) Det är det bästa av allt!
  8. Vad dricker du helst? Te tycker jag är gott. Just nu har jag massor av löste på hyllan i köket. Jag älskar fruktiga tesorter. :)
  9. Vad äter du som smågott (t ex godis, choklad, torkad frukt, chips)? Jag älskar ju smågodis och chips, men försöker hålla mig ifrån skiten! >:/ Kexchoklad är en favvis!
  10. Har du några allergier mot livsmedel? Jag är superduperjätteallergisk mot nötter av alla de slag, men framförallt mandel. Det innebär att jag inte kan äta saker som innehåller spår av mandel eller andra nötter. Det gör det omöjligt för mig att äta de mesta i godis/chokladväg. Och bakverk är också svåra... Jättetråkigt. Om jag får i mig nötter svullnar jag igen i halsen och får svårt att andas. Mindre skoj... 
  11. Har du något hantverk du är sugen på, men ännu inte vågat/hunnit testa? Stickningen då. Fast en gång i tiden stickade jag ett par lovvikavantar. Hur de nu gick till.... ;)
  12. Samlar du på något? Nej, faktiskt inte. Fast sambon skulle säga att jag samlar på garn tror jag. Men de tycker inte jag. ;) 
  13. Har du någon annan blogg än den du angett i garnbytet, som kan ge din avsändare mer information? Nej, jag kör bara här!
  14. Finns det något ytterligare som din avsändare kan ha nytta av att veta? Jag har en hund, en katt och ett akvarium med firrar. Jag har ett växthus och ääääälskar fröer av alla de sorter, fast mest grönsaker. :) Jag gillar att pyssla i trädgården då vädret tillåter. Jag tycker om att baka, speciellt med choklad (eftersom jag aldrig kan köpa något med choklad, typ). 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror min bild av dig är klar... de planer jag redan haft blev stärkte med dessa svaren. Åh vad skoj att få skämma bort dig lite ;)

kramis din bytis

Made by antiann sa...

Ojojoj! Jag blir så nyfiken! Vad kommer paketet innehålla? Jag vill veta NUUUUU! :) Åhhhhh!