söndag 10 april 2011

Vårtecken den 11 april

Ett riktigt vårtecken är min sambos födelsedag! Grattis älskling! :) Eftersom jag har fullt upp med att baka tårta och göra varma smörgåstårtor under måndagen så uppdaterar jag vårtecken nu, lite i förtid. 

I helgen har mamma, jag och Björn krattat gräsmattan. Ett himla jobb! Men så fint det blir när det blir klart! :) Just nu planerar jag och Björn vart växthuset ska stå. Vi hoppas komma igång med arbetet under veckan. Bilder kommer!


Hibiscusen är ju egentligen vinterhärdig, men eftersom jag frösådde den förra året så var jag lite rädd att den var för liten och svag för att klara en vinter utomhus. Den fick övervintra inne, men nu har den stått ute några dagar och inatt fick den även stå ute över natten. Den är ju så tung att bära in och ut! Jag har även de dahlior jag förgrott ute tillsammans med pelargoner och datura. När växterna åker ut, det är ett riktigt vårtecken!


Hunden blir törstig i solen. När vattenskålen dyker upp på altanen, då är det vår! (Jack kan inte dricka normalt, därför är det vatten ÖVERALLT!)


Rabarbern tittar upp, lite yrvaket.


Mamma och jag planterade lite ranukler, krokus och penséer i de stora krukorna vid trappen. Tack mamma för de fina panséerna! Jag har insett att jag älskar ranukler! De tål ju -5 grader!


Torkställningen är uppe och sängkläderna doftar rent. Tvätt som torkas utomhus doftar på ett väldigt speciellt sätt!


SMHI har kartor som visar vårens ankomst. Det finns både karta för 2010 och 2011, så du kan jämföra. Skoj! :)

4 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Vilka härliga vårtecken. Hänga ut tvätten är ju helt underbart.Och vilket fint blomsterarrangemang. Kram

Rosor och Pioner sa...

Snöfritt och härligt . Hänga ut tvätten är ett av de bästa vårtecknen.
Önskar dig en riktigt trevlig vecka.
Susanne

Rosor och Pioner sa...

Hoppas allt är bra med dig och att du haft/har en fin helg

Kram Susanne

Marie//Tekla Maräng sa...

Härliga vårtecken att njuta utav.
så härligt det är att kunna hänga tvätt utomhus.
Roligt att du vill vara med i min utlottning, lycka till:)