tisdag 4 maj 2010

Löken är uppe! :)

Igår köpte jag en till citrus! :) Denna gång vart det en mandarin-variant som är uppstammad till ett träd. Just nu står det i duschen i källaren. Den var torr, dammig och allmänt ledsen. Jag ser fram emot att ge den ett bättre liv. När den vant sig vid den nya miljön ska jag plantera om den i en större kruka. Men innan dess är det dusch, åter dusch och massor av citrusnäring som gäller. Bild kommer under veckan!

Jag kollade under fiberduken för någon dag sedan och såg att löken tittat upp. Här är det en liten röd lök som kikar upp. Både den röda och gula behagar att visa sig. 

Igår tyckte Micke att grönsakslandet var toppenskoj att rivstarta i. Undra var salladen kommer upp nu? Troligen inte i den prydliga ordningen som jag planerat... Tur för Micke att han är söt! ;)


Vi ska göra om lite på framsidan under sommaren och då har jag tänkt att de lila rhododendron som redan sitter där ska få sällskap av vita. Klicka gärna på bilden och kolla in humlan nere till höger. :)

Jag har blivit sjukt inspirerad att baka fikabröd när jag surfat runt på härliga bakbloggar. Och Madde på Maddesmumms har berättat att tävlingen som startar hos henne imorgon är en riktig höjdare. Tydligen får alla som deltar något, även om man inte är vinnare. Låter inte det häftigt? Det ska handla om cupcakes och man ska redan nu börja leta efter ett favoritrecept. Jag har ett superrecept, hoppas de kan kora mig till vinnare! :) Ikväll avgörs hennes tävling som jag skrev om igår. Håll tummarna! :)

Nu finns de nya pelargonerna på pelargonsidan; Millfield Rose och Supernova.

2 kommentarer:

Madde sa...

sÅ MYSIGA HUNDAR DU HAR!
KAN ÄVEN MEDELA ATT DU VAR VINNARE I MIN BLOGGTÄVLING:D
DU VANN KAKFORM SETTET:D

SÅ MAILA GÄRNA MIG PÅ WWW.MADDESMUMMS@HOTMAIL.COM MED DIN ADRESS SÅ SKICKAR JAG UT VINSTEN SÅ FORT SOM MÖJLIGT!

KRAM
MADDESMUMMS

madde sa...

Btw. tack för att du redan skriver om min tävling:D Den kommer ut ikväll, så kika in då:D

Och grattis igen:D