torsdag 6 maj 2010

Jag är ett riktigt klantarsel...

Ni som känner mig irl vet ju att jag är rätt klantig. Ni andra kommer snart se mönstret. :) Tidigare berättade jag om det klämda fingret. Nu är det dags för nästa händelse. Igår sparkade jag och Jack fotboll i trädgården. Den råkade hamna i den nyklippta roshäcken. Såklart. Pinnarna i häcken är ca 40 cm höga. Jag klev ut i häcken, tog upp bollen och kastade in den på tomten. Sen skulle jag kliva tillbaka. Det är lite ovisst vad som hände... Men helt plötsligt inser jag att jag faller rakt ned i TAGGARNA! Jag försöker hejda det hela men nej... Jag låg där jag låg. Jaha... Bara att resa sig. Jag hör ett ljud. Jovisst! Det är minsann svärföräldrarna som rullar in på parkeringen. Där står jag på knä i häcken med taggar överallt. Det var bara att se glad ut och vinka! :) Jag hade väl kanske 60 taggar i högerhanden och massor i byxorna. Jag gick in och bytte kläder för att sedan få höra Hur ska vi kunna släppa ut dig i skogen med en bössa Annelie? av svärfar.  Suck! Jag KAN! Jag vill!

Appropå skyttet... Salem Al Fakirs låt Keep on walking får mig att tänka på skyttet.

I have a long road ahead of me
It’s cloudy and dark it´s hard to see
I was aiming for the sky, ended up flat on the ground
But once again the sun is rising, I better keep on walking

Idag var jag och Jack ute på en fotopromenad. Vi försökte få till det igår, men när vi kommit till rätt plats för foto inser jag att det är batteritorsk. Det var ju bara att gå runt med kameran hela promenaden utan att kunna ta en enda bild. Är jag bitter idag? Ja... Lite faktiskt. :) Men det får man vara ibland.


Det vart bla en söt bild på hans tunga! Resten får ni inte se, de ska användas till kommande header som Fäni ska fixa. :)

Jag är fortfarande superglad över vinsten hos Maddesmumms och jag går och väntar på hennes nästa tävling. Hoppas den kommer upp snart! Under tiden passar jag på att tävla hos Tulipans bakverk. Där kan man något av följande paket:

Mittenpaketet ser ju helt perfekt ut! Tävlingen genomförs tillsammans med Strössel och annat. Där kan man bla köpa olika typer av nötfri choklad till olika bakverk, t ex chocolat chip. Det är så underbart att hitta choklad utan spår av nötter. I en vanlig butik är det helt omöjligt. Det är Cloetta som gäller, de har ju kexchoklad, vit blockchoklad och 70% mörk blockchoklad som är fria från nötter. Annars har jag inte hittat något alls. Har du tips? Tveka inte att höra av dig!

Och jo, det är fortfarande taggar kvar i handen. Men jag klarade benen. :) Alltid något!

1 kommentar:

Lindet sa...

Hej!

Vad roligt att du är med och tävlar hos mig. Du har nu 3 lotter.
Du har inte missat de andra två tävlingarna va? ;)

Lycka till och ha det fint!

Kram Lindet