tisdag 26 maj 2009

Nybliven medlem i Motala bruksklubb!

Nu har jag och Jack blivit medlemmar i Motala brukshundklubb! Årets klubb 2008, vilket låter otroligt spännande. Jag och Björn har redan varit och snokat lite på deras lydnads KM häromveckan. Spännande! Jag föll pladask för en tollare som var så himla charmig! Jag kunde ju inte hälsa och störa mitt i tävlingen... Nu när jag uppdaterar mig på freestyleläget på Fridas sida så ser jag att just DENNA tollare är topp två inför freestyle SM 2009 just nu. Häftigt eller häftigt? Jag måste få kontakt med ägaren! :) Dessutom har Motala bk freestyletävling den 25-26 juli. Undra om de behöver en freestyleälskade funkis som kan hjälpa till? ;)


Nu när min mobil är tillbaka och lagad så har jag passat på att filma Jack en snutt. Det vart inte bra, men det är iaf en rörlig liten videosnutt på honom! ;) Och där ser ni också hur han är när något rör sig i skogen runt honom. Träna störning är A och O just nu. Tror det var en annan hund, men jag såg aldrig något.

Idag har mamma, pappa, brorsan och jag packat 20 kartonger. :) Om några veckor går flyttåget! Allt ska vara klart till den 31/7. Underbart va?

Den 1-7 juni är jag och Björn på Gotlands-semester. Totally wonderbar! Semestern kan inte komma lägligare. Sjukt tungt på jobbet, sönderstressad och totalpressad. Skönt med semester! Man får inte tänka på hur mycket man har att göra när man kommer tillbaka bara...

Inga kommentarer: