onsdag 8 april 2009

Vårt eget lilla zoo

Under veckan har det verkligen börjat likna ett zoo på det här stället! I måndags upptäckte vi kajor i skorstenen, igår jagade Jack bort fasantuppen som bor i Björns trädgård och vi köpte de första fiskarna till akvariet. Och idag kom det lite höns på besök! Inte klokt va?

Här ligger Jack och sover på altanen när jag sitter och jobbar i solen. Helt underbart! Och ja, han har skumma vinklar för sig när han sover... ;) Konstiga ljud också...


Att sova i soffan är bland de mysigaste som finns. Helst ska man sträcka ut sig så mycket man kan, och samtidigt trampa matte och husse ömma. :)
Men favoriten är såklart att sova i sängen. Då drömmer man så dant så tungan hamnar utanför! Snuttetungan. Och förresten, hans tassar luktar underbart! I stil med Tigers!! Tiger är min kollega Anna-Karins schäfertik som har underbar doft på tassarna.

Nu börjar Jack morska på sig! Vaddå hålla sig på tomten? Marken utanför är så mycket mycket roligare... Tomten är för mesar! Eller vad säger ni? Tugga på elsladdar och gardiner och mattes tröja, det är härligt göra. Det blir sån fart på matte då! ;)
De första dagarna var Jack lite tveksam till människor som dök upp runt huset, men idag träffade han en ny människa utan att reagera. Han gick tyst fram och tog sitt godis och var nöjd. Hoppas de förblir så! Med mina erfarenheter så behöver jag en trygg hund... Han som kom var Gabbe. På lördag ska Björn på 40-års kalas, och kamraten ska få 8 höns! Så Gabbe kom och lämnade hönsen! Tyvärr kan jag inte följa med på party, jag och Jack ska åka hem och bekanta oss med lägenheten i Märsta för att börja jobba på kontoret på tisdag.

1 kommentar:

S sa...

Vad söt han är, Jack :)